Bila anak dara melaram

اسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 Dari hari sabtu lagi anak dara 2 orang x berenggang langsung dengan saya, suruh balik rumah masing-masing pun taknak, de je alasannye "mak x pesan pun suruh adik balik", "adik nak tido dengan maklong malam ni"...hahaha... ghupe-ghupenye deme ada agenda! Deme nak ikut saya g pekan..oooo..

hari ni anak dara 2 orang ni sangat la baik..pe disuruh sume ikut, suruh tido..dua-dua tido [haha aman cket maklong nak menjahit], suruh makan..dua-dua makan sampai abeh [lau tak, asik main je sampai xmo makan]...jadi baik, almaklumlah nak ikut maklong nanti.

Sampai pekan..bukan main excited lg..kami singgah di expo sempena raya ni..masing-masing dok belek baju dan tudung..saya try pakaikan tudung pada salah sorang, yang sorang lagi cakap "kat adik tak try lagi, adik nak try jgk" dah la dua-dua ngaku adik..huhu

Malas nak dok lama-lama kat sana..lagi lama lagi banyak la baju yang akan dirembat untuk deorang..Maklong nye baju n tudung canne?

On da way balik...salah sorang cakap "Adik xmo balik umah mak, adik nak g umah maklong" aduhai anak..esok skolah la.. yang sorang lg pun iakan jugak "Adik pun nak g umah maklong"...

Sampai umah..nganm2 waktu berbuka..sekali lagi deorang jadi anak-anak yang sangat mendengar kata.."Adik duduk dulu, maklong nak bukak puasa, nak mandi, nak Allahuakbar dulu..nanti baru kita try baju ni ok"..dan duduklah mereka berdua dengan baik depan TV sambil menanti saya dengan sabar.

tengok la muka happy deorang, ni belum request nak pakai makeup, lipstick & segala bagai...ni la yang buat dunia saya sangat indah!

Comments