Jiwa Kosong...

"aku ada segalanya..kerja dan gaji yang bagus, ada kereta, hidup x melarat, ada kawan2 yg boleh hangout sama on weekend, ada girlfren/boyfren yg boleh share saat bahagia, ada mak ayah yg sayangkan aku dan jg tempat aku mengadu…tp kenapa aku rasa kosong…jiwa kosong…" ini kata2 orang yang merasa ‘jiwa kosong’

 

Bila ‘jiwa kosong’ hilang semangat untuk berjaya, hilang semangat untuk mencipta bahagia..malah ada yang give up dengan hidup!

 

Persoalannya…kenapa berlakunya jiwa kosong…mengapa masih merasa jiwa kosong..sedangkan segalanya telah dimiliki..nampak sepurna! Pernahkah kita tanya pada diri-sendiri..di mana Allah dalam kita berkerja, dalam kita menikmati hasil usaha kita, dalam saat kita bergembira dgn family, teman dan org tersayang? Pernah kita hadirkan Allah dalam setiap perkara yg kita lakukan?

 

Jadi, dapat kita agak apa jawapan kepada ‘jiwa kosong’ ? sama2 lah kita periksa diri kita, perbetulkan apa yg perlu dibetulkan…InsyaAllah tiada lagi ‘jiwa kosong’ malah jiwa kita terisi dan senang walaupon kita tidak memiliki segala apa yg kita impikan..sbb kita yakin Allah maha mengetahui baik buruk sesuatu tu pada kita.

Comments